Summa sidvisningar

tisdag 26 januari 2010

Mera djur

Jag har kommit på att jag har bloggat lite för lite om mina djur så nu ska jag bli duktigare med det.
I dag har Anne o Sanna tömkört Wiggo med gott resultat han är mycket stabil o trevlig.
Wiggo kommer att bli en toppen häst lugn o harmonisk o någonting att lite på, kanske inte den bästa på tävlingsbanorna men dock med lite träning så tror jag att det kommer att bli en rolig tävlingskompis :-))

Trasan kommer att komma hem nästa helg o jag är både nervös o lite rädd för det faktum att då ska jag börja rida 4 dagar i veckan, annars kan man ju säga att jag har kastat bort en massa pengar på ingenting.
Men det är en stor utmaning och det ska bli väldigt kul.

Jag har tjuvstartat lite med att rida lite lektion hos Stina.
Sist jag var där så red jag deras Codey o det var kul o sitta på något annat än mina egna.
Men jag har ett stort problem, jag kan inte sitta på mitt vänstra sitt ben o det påverkar ju hela min ridning negativt men jag hoppas att det löser sig till det bästa....

Jag har ju börjat sen ett tag tillbaka o träna mig själv utan häst på ett gym som jag trivs väldigt bra på.
Lyfter lite skrot som jag kallar det, i början var det jättttte tråkigt men nu är det riktigt kul faktiskt.
Jag är även i poolen o tränar mina ben o det är jätte skönt varmt vatten o jag "joggar" på går riktigt bra.
Nu återstår bara min kost för den är ju under all kritik nu när jag har så svårt att röra mig så den måste jag ta tag i på allvar o jag hatar det BLÄ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


Tro det eller ej men i kväll är jag ensam hemma om man inte räknar med dom två trollungarna som ligger och sover i sina sängar.
Matte o Martin ska åka o spela bandy (på is)
Så jag ska hmmm just det kosten var det inga chips får ta morötter o sen lägga mig o titta på tv o JAG äger fjärkontrollen i kväll, det är ganska ovanligt här med tanken på att vi brukar ha hela huset fullt av tonåringar ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar