Summa sidvisningar

måndag 1 mars 2010

Snö kaos i Hagalund

Ja i de har jag haft mig goa skratt i hop med världens bästa veterinär.
Alltid lika roligt o trevligt när hon dyker upp ;-))
Förutom räkningen!!
Jag började med att ringa på morgonen till Åsa (veterinären heter så)
o talade om läget att våran väg inte är den bästa men modig som hon är kom vi fram till att det går nog bra , hmmm.
Sagt o gjort hon kom nästan ända fram, fastnade där man kör ner på våran väg o där satt hon fast.
Martin har varit hemma i dag o som tur är han världens bästa o duktigaste tonåring :-))
Han gick upp o började skotta men det gick inte hon hängde på underredet ordentligt..
Sen har vi ju världens bästa grannar så Krille kom o hjälpte oss o försöka bogsera upp bilen, vilket inte heller hjälpte.
Tillslut så hämta vi våran traktor som inte mår så bra men det funka, men nu funkar den inte alls å andra sidan, den gjorde sin sista ansträngning i dag.
Men upp kom i alla fall Åsa :-)
Medan grabbarna fixa hennes bil upp på alla fyra hjul så besiktigade hon min pålle Brunte som blev såld i dag känns lite vemodigt men ändå bra.

Så lycka till med pållen o jag önskar er all lycka på vägen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar