Summa sidvisningar

söndag 1 augusti 2010

Semester


Nu har vi varit på semester o det har varit hur bra som helst. Vi packade bilen med en massa strunt o bra att ha saker också förstås :-)
Sen började vi rulla ner mot Österrike till en bergsby som vi skulle sova i två nätter men det åska så på natten så jag var livrädd o ville bara därifrån....
Men vi han med det vi skulle vi var på Örnnästet o det var siså där...Kommer inte att betala igen för att gå upp där, mycket dyrt.
Men det var häftigt med falk uppvisningen..........

Sagt o gjort så packa vi in oss i bilen igen o börja rulla mot Kroatien..
Vi hittade en jätte fin Camping o fick en perfekt plats 50 m från havet som vi bosatte oss på SÅÅÅÅ fint.........
Bada sola åt glass o drack öl åt gott osv. en perfekt semester ort att vara på staden vi var vid heter Zadar o dom hade det mesta för att göra våran lilla skara nöjd under tiden vi var där....
38 grader varmt hade vi nog de flesta dagar o inte ett regnmoln.
Men rastlös som jag är började det klia i gas foten o vidare ville jag.
Övertalade mitt resesällskap som bestod av min kära man o de små o så Martin förstås att vi skulle röra oss mot Italien en sväng....Bra som jag är på att övertala muta o blinka med ögonen så fick jag min vilja fram hahahaha...
Så in med allt o så vidare ner till Italien............
Där hamna vi på en kanon camping för allas räkning 5 pooler (var ganska skönt att slippa saltvattnet ett par dagar)....Martin dansa hela natten på disco så han var super nöjd...........
I poolen behövde man mössor om man skulle va däri, kort kommer haha vi såg nog ganska töntiga ut men alla hade det så det var ingen som skratta mer än jag.....

Sen var det dax att röra sig mot storstäderna som stod på rese planen o få sova på hotell ett par nätter o jag var nog den som tyckte det skulle bli skönast.....
Prag stod först på tur o jag ÄLSKAR Prag mitt smultronställe i livet............

Sen vidare till Berlin men på vägen kom vi på att vi ville göra ett stopp på Terizin, där det har varit ett koncentrationsläger... Det berörde oss alla Martin vart både arg o ledsen..............

Sen Berlin 4 stjärnigt hotell mitt i smeten så nice.............
Vi träffa Anne o Clase där o vi gjorde en hel del, på Hard rock caffe tog vi våran sena lunch och vi var även på ett museum där man fick se hur folket hade flytt från väst till Öst.............

Vi var i några affärer o shoppa lite också förstås.
Jag o även hela familjen är super nöjda med semestern och vi har fått uppleva mycket på våran lilla biltur........Kommer att lägga ut kort...............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar